A FIA bekemnyt!
icemn 2007.05.05. 11:17
A hajlkony padllemezek tmakrt a szezonnyit Ausztrl Nagydj ta nem sikerlt mg lezrnia a Nemzetkzi Automobil Szvetsgnek. A FIA munkatrsai az elmlt napokban a Barcelonban tesztel csapatok autit mr a szigortott ellenrzsi feltteleknek megfelelen vizsglgattk.
A szigorts lnyege, hogy az eddigi 500 Newton helyett ezentl 2000 newtonos erbehatsnak is ellen kell llnia a padllemezeknek.
A csapatok tbbsgnek eddig sikerlt kijtszania az ellenrzst, m ezentl erre mr nem lesz mdjuk. A hajlkony padllemez alkalmazsval elszr a Ferrarit vdoltk meg, de szinte az sszes csapat hasznlta azt, jobb menettulajdonsgot klcsnzve ezzel az autnak.
Mivel a FIA megngyszerezte azt az ert, amit a vizsglat sorn egy padllemeznek ki kell brnia, ezrt az sszes csapat kisebb-nagyobb mdostsokra knyszerlt.
A Honda mszaki igazgatja Jacky Eeckelaert legalbb is nyilatkozatban errl szmolt be: „Mindenkinek meg kell merevtenie vagy erstenie az aut aljt, amit karbonszlakkal lehet elrni a legknnyebben. Ettl viszont nehezebb lesz az aut, de ez az sszes csapatot rinteni fogja.”
ppen ezrt Eeckelaerthez hasonlan Sam Michael, a Williams technikai igazgatja sem tart attl, hogy vltoznnak az erviszonyok: „Bizonyos mdostsokat minden istllnak el kell majd vgeznie, a minimum az, hogy megemelik az autt, ez pedig nyilvnvalan ms belltsokat von maga utn. De nem hinnm, hogy ez klnsebben megvltoztatn az erviszonyokat.”
|