Forma-1 hrek : 2007-ben is nagy terhels alatt lesznek a motorok! |
2007-ben is nagy terhels alatt lesznek a motorok!
beastman 2007.02.05. 18:41
A motorgyrt nagyvllalatoknak idn sem lesz egyszer dolguk olyan erforrst gyrtani, amely gond nlkl teljesteni tudja a szmra elrt kt versenyhtvgt, noha a szvetsg befagyasztotta a motorfejlesztseket, s vltoztatott a htvgk menetn.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) a kltsgek cskkentse rdekben a tavalyi v vgn befagyasztotta a motorfejlesztseket, mellyel igencsak megkttte a nagyvllalatok kezt, hiszen a szakemberek mostantl csak nhny kisebb mdostst vgezhetnek erforrsaikon a szezon kzben, azt is csak az irnyt testlet ltal kijellt vizsglbizottsg felgyelete mellett.
Hogy a motorok lettartamt megnveljk, a szvetsg az idei vben vltoztatott a htvgk menetn, s a pnteki egyrs trningeket kilencven percesre hosszabbtotta. Ez igazbl mg nem lett volna hatssal az egysgek lettartamra, m az a tny, hogy a csapatok a pnteki trningeken edzsmotorral krzhetnek, s csak a szombat reggeli edzs eltt kell az autjukba ptenik a versenymotort, komoly knnyts szmukra. gy teht a hat helyett, csak ngynapnyi krzst kell kibrniuk a 2007-es hajtmveknek.
Mindezek ellenre a Renault motorfejlesztsi rszlegnek vezetje, Rob White gy gondolja, hogy az idei vben is komoly nehzsget okoz majd szmukra a motorok megbzhatsga, noha azok fordulatszmt a szvetsg 19 000-re maximalizlta.
"szintn mondom, nem hiszem, hogy egyik pillanatrl a msikra knnyebb lenne a dolgunk, mg akkor sem, ha a megszortsok megvltoztak" - mondta a Renault szakembere. "gy gondolom, vatosan kell bnnunk azzal, hogy a befagyasztottk a motorokat, s megvltoztattk a htvgk menetrendjt. Mindent szben kell tartanunk."
"A motorok jraoptimalizlsa a maximlisan megengedett 19 000-es fordulatszm mellett nagyon fontos lesz, hiszen meg kell tallnunk a megfelel egyenslyt a teljestmny s a megbzhatsg kztt, ahogy a korbbi vekben is erre trekedtnk. Nem hiszem, hogy idn ms lenne a helyzet. Mint mindig, most is a hibaszzalk minimlisra cskkentse a cl. Azonban a megbzhatsg nmagban nem elg, mellette gyorsnak is kell lenni. Ez semmit nem vltozott."
"A jelenlegi szablyokhoz igazodva kell kihoznunk a maximumot a motorjainkbl, gy nem gondolom, hogy leengedhetnnk, tovbbra is aggdnunk kell az egysgek megbzhatsga miatt. Egyelre gy tnik, j formban vagyunk, de mg szmos ht ll elttnk, mely id alatt meg kell bizonyosodnunk arrl, hogy megfelelen felkszltnk a versenyekre."
Br a csapatok pnteken az edzsmotorral egy rval tbbet krzhetnek majd, mint a tavalyi vben, White szerint a versenyegysgek ugyanakkora terhelst kapnak majd, mint 2006-ban, ugyanis mindenki szombat reggel akarja majd a legtbb krt teljesteni.
"gy gondolom, hogy a szombatok megvltoznak majd" - folytatta. "Maximalizlni akarjuk a szombati plyaidt. Nyilvnval, hogy a tavalyi vhez kpest sokkal tbb akci lesz pnteken, ami mindenkpp j a nzknek, azonban mg meg kell tudnunk, miknt alakulnak majd a versenyhtvgk, s hogyan tudjuk a legmegfelelbben kivlasztani a gumikat. A tli teszteken azonban lesz erre lehetsgnk."
|